1blog - Lista ostatnich postów

DTC (Direct To Consumer)

Załóż darmowe konto 1koszyk

DTC, czyli sprzedaż bezpośrednia, szczególnie mocno wykorzystywana jest przez firmy o wąskiej gamie produktowej, bazujące na silnych relacjach społecznościowych.
Przykładem mogą być: street wear-owa marka Aloha from Deer, producent materacy Casper czy znany ze znakomitej reklamy wiralowej Dollar Shave Club.

Trend sprzedaży bezpośredniej znakomicie odzwierciedla zmiany w oczekiwaniach klientów. W trakcie zakupów coraz częściej brane są pod uwagę aspekty takie jak ekologia, etyka wytwarzania produktu czy jego lokalna produkcja.
Przykładem lokalnej marki DTC promującej tzw fair trade jest KOKOworld, oferująca odzież inspirowaną pasją do muzyki, tańca, dalekich wypraw i rękodzieła.

Brak pośredników pozwala producentom na stworzenie spójnego wizerunku i redagowanie zrozumiałej opowieści sprzedażowej. Co nie mniej ważne klienci mogą bezpośrednio komentować, chwalić bądź krytykować producenta. Taka komunikacja pozwala ulepszać produkt oraz wzmacniać relacje z jego odbiorcami.

DTC oferuje większy potencjał innowacyjności niż w przypadku sprzedaży przez pośredników. Są to na przykład nowe kanały sprzedaży, mieszanie kanałów online i offline np. poprzez showroomy oferujące wyjątkowe doświadczenia zakupowe, bezpośrednie wsparcie klientów poprzez chatboty i komunikatory.

W naszej opinii trend DTC znakomicie wpisuje się w coraz większe oczekiwania klientów, pozwala w pełni korzystać z nowoczesnych technologii, zachowując przy tym bezpośrednie relacje marki z jej odbiorcami.