Sprzedaż treści i produktów cyfrowych

Od początku swojego istnienia e-commerce jest konfrontowany z tradycyjnym handlem w sklepach fizycznych. Porównaniom i analizom nie ma końca. Dyskutowane są zalety i zagrożenia sprzedaży on-line, jak i możliwości, które niesie z sobą wielokanałowość. Jednak e-commerce to nie tylko sprzedaż produktów fizycznych. Produkty wirtualne, niefizyczne, niedostępne w klasycznej sprzedaży, wpisują się idealnie w potencjał sprzedaży on-line. Możliwość natychmiastowej dostawy zakupionego towaru odpowiada na spontaniczne potrzeby kupujących.


Dowolne treści cyfrowe jak np. książki, czasopisma, filmy, możemy zakupić i pobrać w ciągu kilku minut. Co ważne, produkty cyfrowe to nie tylko pliki.

Cyfrowa sprzedaż obejmuje możliwość rezerwacji zasobów. Może to być sprzedaż miejsc w ramach fizycznego kursu lub szkolenia, udziału w webinarze lub dostępu do zamkniętej grupy dyskusyjnej. W zdigitalizowanej postaci sprzedawane są także streamowane treści audio i video, dostępy do gier, kody licencyjne oprogramowania i wiele innych.

Sprzedaż treści cyfrowych często wykorzystuje możliwość szybkiej, nierzadko automatycznej personalizacji produktów. Wygenerowanie imiennego zaproszenia lub zabezpieczenie ebooka danymi kupującego praktycznie nie wpływa na czas dostarczenia produktu.

Z punktu widzenia sprzedawcy zalet produktów cyfrowych jest wiele. Nie zajmują miejsca, sprzedaż nie ma ograniczeń terytorialnych, w niektórych przypadkach koszt wytworzenia produktu jest niższy niż w przypadku ich fizycznego odpowiednika (np. książki). Sprzedaż treści i produktów cyfrowych nie wymaga pośredników, aczkolwiek ich nie wyklucza. W końcu łatwo wdrożyć nieszablonowe programy lojalnościowe i rabatowe, zachęcające klienta do przyszłych transakcji.

Oczywiście platforma 1koszyk oferuje możliwość sprzedaży treści cyfrowych.