1blog - Lista ostatnich postów

Szybkie otwarcie sklepu internetowego

Załóż darmowe konto 1koszyk

Założenie sklepu internetowego może na początku wydawać się bardzo skomplikowanym i czasochłonnym procesem. Poznaj narzędzia i koszty założenia sklepu internetowego.

  • Wymagania do otwarcia sklepu internetowego
  • Oprogramowania dla sklepu internetowego
  • Jakie są koszty założenia sklepu internetowego?
  • Design sklepu - dlaczego jest ważny?
  • Jak promować swój sklep internetowy?
  • 1Koszyk jako narzędzie do szybkiego rozpoczęcia sprzedaży

Wymagania do otwarcia sklepu internetowego

Założenie własnego sklepu internetowego, tak samo jak tradycyjnego biznesu, może wymagać działalności gospodarczej (o tym dowiesz się w dalszej części artykułu). Jednak zakładając sklep online nie ponosimy kosztów lokalu czy witryn sklepowych. Pojawiają się za to inne wydatki - koszty specjalistów od budowania i prowadzenia sklepu, grafika do części wizualnej, wynajęcie magazynu, kuriera i wiele innych.

Aby otworzyć swój sklep internetowy potrzebujemy miejsca w internecie, aby ten sklep zbudować. Obecnie jest wiele platform oferujących płatne i darmowe rozwiązania. Im bardziej rozbudowany sklep i jego funkcjonalności, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że za dodatkowe opcje będziemy musieli zapłacić.

Kiedy mamy już wybraną platformę, na której otworzymy sklep, warto przemyśleć i napisać Regulamin i Politykę Prywatności, które będą zgodne z prawem.

Trzecią ważną kwestią przy zakładaniu sklepu internetowego jest umowa z bramką płatniczą i usługi kurierskie. Te drugie będą obowiązywały tylko wtedy, gdy będziemy sprzedawać produkty fizyczne.

Oprogramowania dla sklepu internetowego

Chcąc szybko założyć własny sklep internetowy, możesz wykorzystać platformy e-commerce dostępne w sieci. Pośród wielu platform możemy wybrać spośród darmowych opcji, jak WooCommerce i Presta, oraz płatnych, jak Shopify.

 

Woocommerce

WooCommerce to platforma e-commerce, która powstała jako dopełnienie WordPressa, czyli usługi, na której postawiono niemal 30 procent stron w sieci. Aby używać usługi Woocommerce, musimy najpierw założyć bloga lub stronę na platformie Wordpress. Sama platforma jest bardzo prosta w obsłudze i oferuje wiele darmowych i płatnych wtyczek, rozszerzeń, a nawet szablonów, których możesz użyć, aby uatrakcyjnić stronę. Sama usługa Woocommerce jest darmowa, tak samo jak Wordpress.

Dzięki temu możesz wypróbować platformę bez nakładów finansowych, aby zobaczyć, czy będzie to dobre rozwiązanie dla Twojego przyszłego sklepu. Nie musisz być programistą czy profesjonalnym web developerem!

 

Zalety WooCommerce:

  • Łatwe zarządzanie produktami w panelu
  • Łatwe dopasowanie wersji desktop i mobile
  • Proste katalogowanie produktów
  • Wiele wtyczek i rozszerzeń (rozwiązania darmowe i płatne)

 

Presta

PrestaShop, tak samo jak WooCommerce, jest darmową usługą open-source, która w prosty sposób pozwala na otwarcie własnego sklepu internetowego. W sieci znajdziesz już ponad 100 tysięcy sklepów opartych na Presta.

Pomimo niezaprzeczalnych zalet, Presta ma kilka niedogodności. Brakuje automatycznej aktualizacji, ale nowe udogodnienia są systematycznie przedstawiane użytkownikom. Niestety wszystkie nowości na obecną chwilę muszą być dodawane ręcznie. Z tego powodu Presta dobrze sprawdzi się lepiej przy małych sklepach internetowych.

 

Zalety PrestaShop:

  • Intuicyjna obsługa, powstała z myślą o użytkownikach, którzy nie mają doświadczenia z tworzeniem stron internetowych
  • Wsparcie techniczne
  • Obsługa w wielu językach i wsparcie dla wielu walut
  • Personalizacja: ponad 2000 szablonów do wyboru
  • Uniwersalność: oprogramowanie wygląda dobrze na laptopie, tablecie i smartfonie
  • Pakiet SEO zintegrowany z usługą

 

Shopify

Jeśli potrzebujesz wsparcia ekspertów w prowadzeniu sklepu internetowego, warto rozważyć skorzystanie z płatnej platformy e-commerce. Jedną z nich jest Shopify, a ceny zaczynają się od kilkunastu dolarów miesięcznie.

Stojący za nią twórcy obiecują, że dzięki Shopify jesteś w stanie otworzyć własny sklep internetowy w mniej niż tydzień. Shopify posiada zaawansowane motywy do spersonalizowania wyglądu sklepu internetowego, a dopasowanie poszczególnych modułów, które są widoczne na stronie głównej, jest banalnie proste.

Kolejną zaletą jest możliwość łatwego sprzedawania produktów wirtualnych. Chcesz oferować nagrania w MP3 lub e-booki? Shopify może okazać się dla Ciebie dobrym wyborem.

 

Zalety Shopify:

  • Mnogość darmowych i płatnych motywów
  • Możliwość przechowywania plików w chmurze zamiast hostingu
  • Dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm
  • Wsparcie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
  • Łatwość sprzedaży materiałów cyfrowych Niska prowizja poniżej 2 procent

Jakie są koszty założenia sklepu internetowego? Czy muszę mieć działalność gospodarczą?

Jeśli planujesz posiadanie hobbystycznego sklepu dla pasjonatów i nie spodziewasz się wielkich dochodów, nie musisz zakładać działalności gospodarczej. Polskie prawo jednoznacznie mówi, że nie przekraczając połowy minimalnej kwoty wynagrodzenia, nie masz obowiązku rejestracji działalności. Nieco ponad tysiąc złotych to jednak za małe pieniądze, by się utrzymać, a wszystko powyżej tej kwoty będzie wymagało rejestracji i odprowadzania wszystkich składek.

Własny sklep internetowy możesz prowadzić jako jednoosobową działalność gospodarczą, spółkę cywilną, spółkę komandytową, komandytowo-akcyjną, akcyjną lub spółkę z o. o. Na koszty założenia własnego sklepu internetowego składa się wiele elementów. Poza standardowymi opłatami, takimi jak wykorzystanie platformy e-commerce, hostingu czy skorzystanie z usług grafika, trzeba jeszcze zająć się zarejestrowaniem działalności - poza wspomnianym wyjątkiem.

Formy jednoosobowej działalności gospodarczej, jednoosobowej spółki z o. o zakładający sklep jest zobowiązany dokonać zgłoszenia w ZUS. Nie są to małe kwoty, bo w każdym wypadku to ponad 1000 złotych, który trzeba dodać do miesięcznych kosztów utrzymania sklepu. Kolejnym kosztem są usługi księgowe. Koszt takich waha się od 100 do 300 złotych za jednoosobową działalność.

Czy trzeba mieć kasę fiskalną? To zależy od obrotu - jeśli w poprzednim roku przekroczył 20 000 złotych netto, to kasa będzie niezbędna i trzeba będzie się liczyć z kosztami. To jednorazowy wydatek rzędu od kilkuset do niemal dwóch tysięcy złotych. Jednak jeśli prowadzisz własny sklep internetowy i opłaty przyjmujesz wyłącznie bezgotówkowo na konto bankowe, to nie musisz mieć kasy fiskalnej.

Wszystkie sprzedawane towary trzeba przechowywać. Obecnie są dostępne trzy główne opcje magazynowania produktów: magazynowanie we własnym domu, wynajęcie magazynu oraz dropshipping. Pierwsza z definicji nie będzie nas nic kosztować, druga to wydatek rzędu kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie (w zależności od metrażu). Trzecia - dropshipping - coraz bardziej zyskuje na popularności. Metoda polega na przerzucenie magazynowania na hurtownie, która za taką usługę pobiera około 10 procent wartości towaru. Zalety? Za magazynowanie całego dostępnego w Twojej ofercie asortymentu nie ponosisz kosztów - płacisz jedynie za to, co sprzedałeś.

Należy pamiętać, że niektóre produkty wymagają spełnienia dodatkowych warunków do sprzedaży. W tej grupie znajduje się między innymi leki, alkohole, broń, substancje uzależniające lub paliwa. Co zrobić, by zacząć efektywnie sprzedawać we własnym sklepie internetowym?

Trzeba zadbać o odpowiednie sposoby reklamowania. Płatna promocja w Social Mediach, blog firmowy, newslettery, plakaty i banery pomogą w podniesieniu popularności, a co za tym idzie - sprzedaży. Do kosztów prowadzenia sklepu internetowego trzeba też doliczyć koszty zwrotu towarów, usług kurierskich, reklamacji, a także prowizje od płatności.

Design sklepu - dlaczego jest ważny?

Otwierając sklep internetowy, chcemy bez wątpienia przyciągnąć uwagę klienta i sprawić, by został z nami na dłużej. Projektując stronę internetową i sklep, dobrze jest wziąć pod uwagę kilka elementów, a w szczególności dopracowanie wersji mobilnej. Badania ruchu w sieci jednoznacznie wskazują, że sieć przeglądamy już głównie na telefonie i dlatego nasz sklep, blog i strona muszą być do niego dostosowane. W związku z tym warto zapoznać się z wersją AMP - to system zarządzania treścią, który wygląda dobrze na każdym urządzeniu. Sprawia, że strona oglądana na smartfonie ładuje się szybciej, nawet przy wolnym połączeniu. WordPress oferuje odpowiednią opcję włączenia wersji AMP.

Parallax scrolling to pojęcie do tej pory kojarzone raczej z lifestyle’m i dużymi stronami, ale można je również zaadaptować do sklepu internetowego. Efekt polega na przesuwaniu poszczególnych elementów interfejsu. Dzieląc stronę na ruchome moduły, przyciągamy uwagę klienta i dodajemy dynamiki.

Podział “w kratę”, czyli grid layout, to kolejna metoda podniesienia atrakcyjności wizualnej Twojego sklepu internetowego. W tym rodzaju designu warto zwrócić uwagę na dobrą jakość fotografii produktów. Krata to dobry wybór dla tych sklepów, które często aktualizują swoją ofertę.

Skomplikowane, wielopoziomowe listy produktów sprawiają, że klient szybko się zniechęci. Minimalistyczne podejście pomoże użytkownikowi znaleźć interesujący go produkt i zachęci do zakupów. Postaraj się zrozumieć perspektywę użytkownika i zadawać sobie pytania, czy sam chciałbyś robić zakupy w takim sklepie. Pomoże w tym dobór odpowiedniej kolorystyki. Badania wskazują, że czerwień wyzwala emocje - dlatego przyciski “kup teraz” tak często mają taką barwę. Niebieski buduje zaufanie i właśnie z tego powodu większość logo utrzymane jest w takiej kolorystyce.

Fotografia produktowa we własnym sklepie internetowym to nie tylko sposób na przyciągnięcie uwagi klienta, ale również możliwość pokazania przedmiotu dokładnie w ten sposób, jak go sobie wyobrażasz. Zamiast wykorzystać stockowe zdjęcia na białym tle, warto pomyśleć o wykonaniu unikalnych ujęć. Możesz to zrobić samemu - nawet smartfony oferują obecnie matryce i optykę wystarczającą do fotografii produktowej. Inna opcja to zatrudnienie profesjonalisty, choć będzie się to wiązało z kosztami.

Przed zrobieniem zakupów w sklepie internetowym na pewno sprawdzasz jego wiarygodność, na przykład poprzez recenzje i oceny. Warto dodać taką opcję w Twoim własnym sklepie internetowym, by użytkownicy mieli możliwość zweryfikowania opinii na temat Twojego e-biznesu.

Jak promować swój sklep internetowy?

Pozycjonowanie własnego sklepu internetowego zaczyna się już na etapie wyboru adresu, pod którym będzie dostępny w sieci. Łatwa do zapamiętania domena to podstawa, warto więc pomyśleć nad chwytliwą i oryginalną nazwą. Zyskasz na profesjonalizmie, jeśli w adresie nie znajdzie się nazwa samego hostingu - opcja ta jest płatna, ale niewiele - kilkadziesiąt złotych rocznie.

Zwiększenie popularności sklepu to tylko kwestia czasu, jeśli będziesz regularnie prowadził firmowego bloga. Możesz zamieszczać na nim informacje o nowych produktach, wprowadzaniu kolejnych kategorii, sezonowych wyprzedażach i promocjach, a nawet pokusić się o krótkie recenzje sprzedawanych przedmiotów (to świetna okazja do pokazania go w codziennych sytuacjach na fotografii produktowej). Warto też zaimplementować newsletter, który sprawi, że klienci będą wracać do Twojego sklepu.

Obecność w Social Mediach to podstawa w prowadzeniu każdej działalności w sieci, szczególnie w przypadku własnego sklepu internetowego. Serwisy takie jak Facebook i Instagram nie tylko pozwolą na publikowanie nowości i zbudowanie zasięgów, ale także na ich spieniężenie, bo obie platformy posiadają opcję przekształcenia profilu lub fanpage’a w sklep. Jest to dobry sposób na promocję i dodatkowe przychody dla sklepu.

Na koniec kilka słów o tym, jak monitorować skuteczność sklepu internetowego. Najbardziej wymiernym wskaźnikiem jest nasz dochód z działalności, ale ciężko dzięki niemu stwierdzić, czy rozwój naszego sklepu internetowego idzie w dobrym kierunku. Najważniejszym z punktu widzenia sprzedawcy wskaźnikiem jest konwersja. Mówi ona o procencie odwiedzających, którzy dokonując zakupu, zamienili się w klientów.

Możesz za to śledzić ruch na Twojej stronie, chociażby za pomocą darmowego Google Analytics. Warto zapoznać się z tym narzędziem i przejść darmowy kurs przygotowany przez Google, aby lepiej zrozumieć użytkowników odwiedzających Twój sklep internetowy.

1Koszyk jako narzędzie do szybkiego rozpoczęcia sprzedaży

Wcześniej przedstawiliśmy kilka platform e-commerce do założenia własnego sklepu internetowego. Teraz przyjrzymy się nowemu rozwiązaniu do sprzedawania w sieci w Polsce. Pozwoli Ci na błyskawicznie przekształcić swojego bloga lub stronę w nowoczesny sklep internetowy, bez skomplikowanej konfiguracji. Wystarczy założyć darmowe konto i wprowadzić produkty do wirtualnego magazynu. Każdy produkt otrzyma automatycznie wygenerowany link lub kod QR, który po kliknięciu przeniesie klienta prosto na stronę płatności. Te linki możesz łatwo skopiować i wkleić w dowolnym miejscu na stronie!

Ponad to, 1koszyk oferuje darmowy widżet, który będzie na Twojej stronie pełnił funkcję sklepowego koszyka. Nie potrzebujesz skomplikowanego zaplecza e-commercowego, żeby zacząć sprzedawać, a bramka płatnicza i usługi kurierskie są wliczone w pakiecie! Platforma zapewni Ci obsługę kurierską, której cena nie jest stała i zależy od wielkości i wagi danej paczki - bez stałych kosztów prowadzenia współpracy. Samo założenie konta i skonfigurowanie produktów jest całkowicie darmowe. Jedyna opłata to prowizja jest pobierana tylko od transakcji i wynosi 6.9% (i zawiera się w niej opłata za bramkę płatniczą). Nie płacisz, jeśli nie sprzedajesz.

Kolejną zaletą 1koszyk jest liczba kanałów, za pomocą których możesz sprzedawać poza stroną www. Linki wygerowane w panelu 1koszyk możesz również wykorzystać na social mediach, blogu, czy w newletterze, dzięki temu użytkownicy będą mieli wygodniejszy dostęp do zakupów. Masz pełną dowolność, gdzie użyjesz wygenerowanych w panelu 1koszyk linków. Wypróbuj darmowe konto 1koszyk i przekonaj się, że założenie sklepu internetowego nie musi być ani kosztowne, ani trudne.

 

Wypróbuj za darmo 1koszyk