Aby zarejestrować nowego sprzedawcę należy wejść na stronę Zacznij sprzedawać, następnie wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować regulamin usługi. Na skrzynkę mailową zostanie wysłany mail potwierdzający rejestrację. Jeśli nie dotarł, warto sprawdzić folder SPAM.
Poradnik video: rejestracja konta
Nie, rejestracja sprzedawcy w usłudze 1koszyk jest bezpłatna. Koszty są związane jedynie z przeprowadzonymi transakcjami.
Tak, można założyć konto prowadząc działalność nierejestrowaną. Szczegółową instrukcję zamieściliśmy na stronie: https://www.1koszyk.pl/dla-kogo/dzialalnosc-nierejestrowana
Sprzedaż przez 1koszyk nie wymaga zawierania pisemnej umowy. 1koszyk (FSI) pełni funkcję agenta handlowego Sprzedawcy, wykonując czynności agencyjne, w tym zwłaszcza w zakresie rozliczenia przez Sprzedawcę Umów i przyjęcia zapłaty ceny za Towar. Fakt wypełnienia formularza rejestracyjnego jest umową między Sprzedawcą a 1koszyk i dotyczy głównie kwestii powierzania i administrowania danych osobowych oraz RODO.
Aby usunąć konto, należy wysłać z zarejestrowanego w 1koszyk konta e-mail wiadomość z prośbą o usunięcie konta wraz z podaniem nazwy firmy lub identyfikatorem usługi. Konto zostanie usunięte przez administratora.
W przypadku działalności jednoosobowych oraz spółek cywilnych dane w formularzu powinny być zgodne z danymi w rejestrze CEIDG. Dla pozostałych form prawnych formularz powinien być zgodny z KRS.
Ważne!
Dane rachunku, z którego zostanie wysłany przelew weryfikacyjny muszą być zgodne z danymi podanymi w formularzu weryfikacyjnym Blue Media.
W przypadku działalności nierejestrowanych, na prośbę operatora bramki płatniczej (Blue Media) należy przesłać skan/zdjęcie dowodu tożsamości.
W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych oraz spółek cywilnych, beneficjentem jest osoba, na którą zarejestrowana jest działalność. Beneficjentem rzeczywistym spółek jest każda osoba posiadająca 25% lub więcej % udziałów w spółce. Dane na temat udziałów są dostępne na odpisie KRS. Aby dodać kilku Beneficjentów należy zaznaczyć opcję “Dodaj beneficjenta”.
Gdy w formularzu zostaną podane błędne dane, Blue Media może odrzucić wniosek. Weryfikację można ponawiać dowolną ilość razy. Weryfikacja wiąże się z opłatą 19 zł brutto, płatne każdorazowo przy wysłaniu formularza do weryfikacji. Blue Media wystawia faktury za przelewy weryfikacyjne.
Nasz zespół udzieli pomocy przy weryfikacji, prosimy o wiadomość kontakt@1koszyk.pl z opisem problemu.
Można też kontaktować się bezpośrednio z Blue Media pod adresem platnosci@bm.pl
Aby dodać nowy produkt należy w panelu administracyjnym Wybrać zakładkę Produkty, następnie Lista produktów. W prawym dolnym rogu znajduje się przycisk Dodaj nowy. Po wypełnieniu wszystkich obowiązkowych pól formularza kliknij Zapisz. Na naszym kanale YT dostępny jest krótki film obrazujący cały ten proces.
Poradnik video: dodawanie produktów
Aby zwiększyć ilośc należy wybrać w bocznym menu zakładkę Produkty >> Dostawy towaru. Następnie zdefiniować dostawę wybierając Magazyn oraz Dostawcę. W kolejnym kroku wprowadzamy ilość poszczególnych towarów. Dostawę możemy zapisać nie wprowadzając jeszcze na stan sklepu lub od razu przyjąć na magazyn.
Aby zmniejszyć stan magazynowy należy wybrać zakładkę Produkty >> Magazyny, następnie przy wybranym magazynie kliknąć po prawej stronie przycisk "Pozycje". W kolejnym kroku, na liście produktów wyszukujemy konkretną pozycję i klikamy przycisk "Korekta". Finalnie podajemy ilość sztuk do wycofania i wybieramy powód korekty, a następnie przyciskamy "Zapisz".
Podanie wymiarów produktów jest niezbędne do późniejszego oszacowania kosztów wysyłki w ramach serwisu furgonetka.pl oraz zewnętrznych firm kurierskich i zdefiniowania własnych cen dostawy. Podanie wymiarów produktów nie dotyczy produktów wirtualnych.
Platforma 1koszyk obsługuje proces sprzedaży produktu niewymagającego wysyłki, a to oznacza, że można za jej pośrednictwem sprzedawać e-produkty np. pliki cyfrowe, kursy online itp.
Aby dodać nowy produkt należy w panelu administratora Wybrać zakładkę Produkty, następnie Lista produktów. Na końcu każdego wiersza z pojedynczym produktem widnieje guzik Pobierz QR.
Aby dodać produkt do koszyka, korzystając z kodu QR, należy uruchomić na smartfonie aplikację do skanowania kodów, a następnie skierować aparat telefonu na wybrany kod. Po poprawnym zeskanowaniu na ekranie pojawi się widok koszyka lub link prowadzący do koszyka z wybranym produktem.
Aby zapisać produkt 1koszyk na tagu NFC można użyć specjalnego programatora, lub telefonu obsługującego technologię NFC. W tym drugim przypadku należy najpierw zainstalować aplikację do zarządzania tagami, jak np. "NFC Tools"
Aby dodać produkt do koszyka, korzystając z tagu NFC należy upewnić się, że na smartfonie aktywna jest usługa NFC, po czym przyłożyć telefon do tagu. Po chwili, na ekranie pojawi się widok koszyka z dodanym produktem.
Kody i tagi można umieszczać na materiałach drukowanych (np. ulotkach, katalogach, gadżetach reklamowych), na reklamach typu outdoor (np. na wiatach przystanków), na produktach w salonach ekspozycyjnych / showroomach, a także na urządzeniach, wykorzystujących materiały eksploatacyjne (np. drukarki, ekspresy do kawy, dystrybutory wody). Dzięki temu umożliwiamy klientowi zakup produktu, bez wchodzenia na stronę internetową sklepu.
Aby dodać widget 1koszyk należy w panelu administratora Wybrać zakładkę Konfiguracja, a następnie Wygląd koszyka. Na dole strony znajduje się odpowiednia formuła, którą należy skopiować i wkleić w kodzie HTML strony/bloga. Opcjonalnie można tzw. wklejkę zamieścić poprzez menedżera tagów Google. Skutkuje ona wyświetleniem się widgetu czyli rozwijającego się okienka koszyka z dodanymi produktami (przykład zastosowania: plecaczek.eu).
Nie. Jeżeli na stronie nie zostanie umieszczony widget, po kliknięciu w link produktu otwarta zostanie nowa karta przeglądarki zawierająca koszyk wraz z dodanym produktem.
Możliwa jest zmiana kolorystyki koszyka. Aby wybrać własne kolory należy w panelu administratora Wybrać zakładkę Konfiguracja, a następnie Wygląd koszyka.
Nasza platforma reguluje ustawowe obowiązki sprzedającego. Nie mamy wzorcowego regulaminu, ponieważ w tym przypadku musi on określać indywidualne preferencje danego sprzedawcy jak i własną politykę prywatności. Jako tanie i szybkie rozwiązanie polecamy kreator dokumentów naszego partnera: https://kreator.legalgeek.pl/
Sprzedawca otrzymuje szereg powiadomień e-mail, dotyczących zamówienia i płatnosci. Informacje dotyczące zamówień są również dostępne w panelu administracyjnym.
W 1koszyk Sprzedawca ma dwa rodzaje adresów: linki sprzedażowe i adres koszyka sprzedawcy.
Linki sprzedażowe automatycznie skracane są do formy https://1ct.eu/AK3
Pozwala to na generowanie prostych QR kodów i szybkiego zaczytywania tagów NFC.
Po kliknięciu w taki link, jesteśmy przenoszeni do koszyka sprzedawcy w domenie typu: https://plecaczek.v.1cart.eu/cart/
Prefiks przed *.v.cart.eu jest dowolny i może być Twoją domeną.
1koszyk nie wymaga płacenia żadnego stałego abonamentu, a rejestracja jest bezpłatna. Koszty związane ze zrealizowanymi transakcjami Podane są na stronie cennika. Prowizja platformy zawiera koszt bramki płatniczej. W przypadku spedycji zintegrowanej z platformą, ceny bazują na cenniku furgonetka.pl i wyliczane są na bazie wagi i wymiarów przesyłki. Istnieje równiez możliwość określenia własnych cenników i zewnętrznych firm kurierskich.
W przypadku transakcji z płatnością on-line na konto rozliczeniowe sprzedawcy wpływa cała kwota sprzedaży. Należności z tytułu wynagrodzenia platformy i zintegrowanych usług (przesyłki) są pobierane automatycznie raz w miesiącu, o ile saldo środków sprzedawcy na to pozwala. W przypadku braku środków na koncie sprzedawcy, należności zostaną doliczone do faktury za dany okres rozliczeniowy.
W przypadku transakcji z płatnością przy odbiorze prowizja jest fakturowana z końcem miesiąca. Jeżeli dodatkowo zamawiany jest kurier/paczkomat, to na fakturze pojawi się również koszt przesyłki.
Faktura na koniec miesiąca zawiera także ewentualne dopłaty wynikające z błędnych gabarytów i wag towarów. Faktura za usługi 1koszyk zawiera pozycje zapłacone oraz pozostające do zapłaty. Te drugie można opłacić on-line, bezpośrednio z systemu.
Tak, rachunek powinien zawierać wartość zakupionego produktu oraz koszty wysyłki.
Konto 1koszyk automatycznie zintegrowane jest z bramką Blue Media, w ramach której obsługiwane są Szybkie transfery z większości popularnych banków.
W przypadku Sprzedawców, którzy korzystają z płatności Blue Media, wystawione zostaną dwie faktury:
Jeżeli saldo konta sprzedawcy na to pozwala, należności dla 1koszyk zostaną automatycznie pobrane, a faktura rozliczona. W przeciwnym razie należne opłaty zostaną naliczone „z dołu”.
Faktura od FSi wystawiana jest automatycznie, piątego dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym. Powiadomienie o fakturze wysyłane jest na adres e-mail Sprzedawcy. Dokument dostępny jest również w panelu administracyjnym w zakładce Rozliczenia >> Faktury.
1koszyk posiada mechanizm generujący faktury sprzedażowe. Jest to opcja platna w ramach Pakietu Premium. Więcej w zakładce Cennik.
Istnieje także możliwość pobierania szczegółów zamówienia poprzez API, skąd można zintegrować ze swoim programem księgowym. Dokumentacja dostępna jest na stronie https://www.1koszyk.pl/api.html
Opcjonalnie można również eksportować zbiorczo zamówienia do pliku w formacie xls.
Sprzedawca może zlecić wypłatę środków z 1koszyk na swoje konto w dowolnym momencie. Wypłaty realizować można w panelu administracyjnym platformy w zakładce Rozliczenia > Wypłaty z Blue Media.
Zwrotu można dokonać anulując zamówienie, wchodząc w szczegóły zamówienia w Panelu Sprzedawcy. Przycisk do anulacji znajduje się w prawym dolnym rogu strony zamówienia.
Zwrot zostanie wykonany pod warunkiem, że na rachunku sprzedawcy w platformie znajduje się wystarczająca ilość środków. Anulowanie zamówienia nie ma wpływu na prowizję nalażną platformie 1koszyk.
Wysyłki realizowane są poprzez brokera - Furgonetka.pl, z puli jego usług. Na chwilę obecną zintegrowana jest przesyłka DPD oraz paczkomaty Inpost.
Możliwy jest także wybór zewnętrznych firm kurierskich oraz zdefiniowania własnych cen dostawy.
Tak. Można wybrać zewnętrzną usługę kurierską, określić jej cennik z uwzględnieniem przedziałów wagowych i kosztów pobrania.
W przypadku zintegrowanych usług Furgonetka.pl, koszty wyliczane są na bazie wagi i wymiarów paczki lub paczek do danego zamówienia. W przypadku kurierów zewnętrznych, koszty wyliczane są zgodnie z przedziałami wagi zdefiniowanymi przez sprzedawcę.
Tak, termin wysyłki jest niezależny od momentu złożenia zamówienia. Jednak należy pamiętać, że przesyłka jest opłacana z góry przez kupującego, więc w przypadku ewentualnej zmiany cennika na wyższy, sprzedawca zostanie obciążony różnica ceny transportu w fakturze miesięcznej.
W przypadku zintegrowanych usług kurierskich, zamówienie kuriera następuje w momencie kiedy Sprzedawca oznaczy zamówienie jako "Przygotowane do nadania".
Kurier odbiera towary z punktu nadawczego zdefiniowanego w panelu sprzedawcy w zakładce Konfiguracja >> Punkty nadawcze. Przyjazd kuriera następuje po ustawieniu statusu zamówienia na "Oznacz jako przygotowaną i zamów kuriera".
Regulamin RODO dla kupujących znajduje się w aplikacji jako odnośnik do dokumentu.
RODO dla sprzedawców ujęte jest z kolei w regulaminie stanowiącym umowę z platformą.
Istnieje możliwość integracji z 1koszyk poprzez API. Udostępniane są dane zamówień, ceny produktów oraz ich dostępność. Dokumentacja dostępna jest na stronie https://www.1koszyk.pl/api/index.html
Brakuje odpowiedzi na Twoje pytanie? Napisz do nas maila lub wyślij wiadomość na Facebooku – odpowiemy tak szybko, jak to możliwe!