Livestream Commerce czyli internetowa sprzedaż na żywo

Livestream Commerce czyli internetowa sprzedaż na żywo
E-commerce ewoluuje z dnia na dzień. Gdy kilka lat temu mówiliśmy o sprzedaży wielokanałowej, większość osób lekko rumieniąc się, udawała, że wie o co chodzi. Dzisiaj nikogo już to nie dziwi. Szybko przyzwyczailiśmy się do poszukiwania informacji o produktach w różnych kanałach, w których sprzedawcy coraz chętniej umożliwiają nam zakup. Szczególnie kanały wideo nabrały znaczenia jako wygodny i obrazowy sposób prezentacji.
Przeróżne kategorie produktów, jak elektronika, sport, ubrania, kosmetyki, wystrój wnętrz i inne, reprezentowane są przez szerokie grono influencerów. Coraz częściej prezentacje te odbywają się na żywo, pozwalając prowadzącym na bardziej spontaniczne wystąpienia, często w interakcji z widzami. Tego typu streamingi pozwalają uwiarygodnić się prawdziwym ekspertom, mającym odwagę skonfrontować swoją wiedzę z publicznością
Początki internetowej sprzedaży na żywo
Moda na tzw. „Livestream Commerce” zapoczątkowana została w Azji, a w szczególności w Chinach. Szybko trend ten przeniósł się na rynek amerykański, gdzie choćby Amazon oferuje narzędzia do sprzedaży na żywo w postaci platformy Amazon Live. Na platformie można obejrzeć prezentacje wielu kategorii produktów, a zwłaszcza tych, które wymagają prezentacji wizualnej i demonstracji użycia. Tak więc znajdziemy wśród nich kosmetyki, ubrania, biżuterię czy nowości elektroniki użytkowej.
Oczekiwania klientów wydają się sprzyjać rozwiązaniom typu livestream commerce. Łatwo dostępna treść, często podawana w lekkiej i zabawnej formie spełnia ich oczekiwania. Szczególnie obecnie, przy utrudnionym tradycyjnym kontakcie sprzedawcy z kupującym, tego typu forma pozwala na nawiązanie relacji, zbudowanie wiarygodnego przekazu i pozyskanie zaufania odbiorców. Możliwość zakupu w trakcie prezentacji pozwala wykorzystać spontaniczne reakcje klientów, jak i ułatwić transakcje tym, którzy poszukując wyczerpującej eksperckiej porady, trafili na nasz stream video.
1koszyk wielokrotnie posłużył w takich prezentacjach jako narzędzie umożliwiające bezpośredni, łatwy zakup prezentowanych artykułów.
Livestream Commerce w Polsce
Podążając za trendami, także w Polsce pojawiło się coraz więcej osób próbujących sprzedaży live w socialmediach. Najwyraźniej trend ten zauważają już więksi gracze, gdyż w ostatnich tygodniach pierwsze próby sprzedaży na żywo podjęli Allegro. Zakupy na żywo na swoim profilu facebook prowadzi także Ikea.
Oczekiwania klientów wydają się sprzyjać rozwiązaniom typu livestream commerce. Łatwo dostępna treść, często podawana w lekkiej i zabawnej formie spełnia ich oczekiwania.
Szczególnie obecnie, przy utrudnionym tradycyjnym kontakcie sprzedawcy z kupującym, tego typu forma pozwala na nawiązanie relacji, zbudowanie wiarygodnego przekazu i pozyskanie zaufania odbiorców. Możliwość zakupu w trakcie prezentacji pozwala wykorzystać spontaniczne reakcje klientów, jak i ułatwić transakcje tym, którzy poszukując wyczerpującej eksperckiej porady, trafili na nasz stream video.
1koszyk jako narzędzie do Sprzedaży Live
1koszyk to narzędzie, które już wielokrotnie posłużyło w prezentacjach sprzedażowych jako mechanizm umożliwiający bezpośredni, łatwy zakup artykułów. Linki zakupowe 1koszyk to najprostszy sposób finalizacji sprzedaży podczas Livestream Commerce.