Treści video stają się coraz ważniejszą inspiracją zakupową.
Dzięki nim porównujemy produkty i dokonujemy decyzji. Dawniej rady szukaliśmy u znajomych, ewentualnie u sprzedawcy w sklepie. Teraz rolę doradcy w dużym stopniu przejmuje internetowy kanał video.
Wirtualna rzeczywistość znalazła swoje miejsce w wielu dziedzinach życia. Z jej pomocą architekci i developerzy prezentują klientom ich wymarzone domy i mieszkania. I to jeszcze zanim wbita zostanie przysłowiowa pierwsza łopata. Lekarze mogą uczestniczyć w zdalnych zabiegach. Dzięki panoramom wirtualnym chyba każdy internauta skorzystał z usługi Google Street View, a koneserzy sztuki mogą odwiedzić najsławniejsze muzea w Google Art Project.
Wielokanałowość można uznać za główny trend transformacji handlu. Dotyczy to nie tylko e-commerce, ale i tradycyjnych form sprzedaży. Wydaje się, że kiedyś wyraźne podziały pomiędzy nimi coraz szybciej się zacierają. Nowy model biznesowy łączący kanały on-line i offline, czyli tzw. „brick and click” wykorzystuje atuty tradycyjnych i nowoczesnych kanałów.
W Ministerstwie Finansów trwają prace nad legislacją dotyczącą usługi e-Paragonu, a grono ekspertów ds. nowych technologii i finansów wraz z partnerami w obszarze handlu pracują intensywnie, aby stworzyć właściwe rozwiązanie. Warto podkreślić, że wprowadzenie e-Paragonu wpłynie korzystnie na ograniczenie tzw. szarej strefy, która, jak szacuje Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, powoduje straty budżetu państwa na poziomie 5-10 mld zł rocznie.
3000 uczestników, kilkadziesiąt debat i prezentacji, niezliczona ilość spotkań, dziesiątki różnych branż, tysiące spontanicznych pomysłów, 100 nominowanych start up'ów i 6 zwycięzców konkursu Start-up Challenge. Tak kosmiczny ładunek kumulował się przez dwa dni w katowickim Spodku. Aż dziw, że nie odleciał!